{"id":51,"date":"2015-08-14T12:44:02","date_gmt":"2015-08-14T12:44:02","guid":{"rendered":"http:\/\/www.thepromiseofcinema.com\/testsite\/?page_id=51"},"modified":"2019-06-18T09:05:53","modified_gmt":"2019-06-18T09:05:53","slug":"further-texts-in-german","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/www.thepromiseofcinema.com\/index.php\/further-texts-in-german\/","title":{"rendered":"Historical books, pamphlets and longer studies"},"content":{"rendered":"
\r\n

The list below contains links to longer texts in German or English translation relevant to the topics covered in the book. It is intended to give readers an opportunity to pursue individual topics more deeply. All texts reproduced below are in the public domain.<\/p>\r\n


\r\n

\u00a0<\/h4>\r\n

K. W. Wolf-Czapek, Die Kinematographie<\/em> (1903)<\/a><\/p>\r\n

Franz Paul Liesegang, Handbuch der praktischen Kinematographie<\/em> 1st ed. (1908)<\/a><\/p>\r\n

Heinrich Lehmann, Die Kinematographie<\/em> (1911)<\/a><\/p>\r\n

Albert Hellwig, Die\u00a0<\/em>Schundfilms: ihr Wesen, ihre Gefahren und ihre Bek\u00e4mpfung<\/em>\u00a0(1911)<\/a><\/p>\r\n

Franz Paul Liesegang,\u00a0Handbuch der praktischen Kinematographie,\u00a0<\/em>2nd ed. (1911)<\/a><\/p>\r\n

Der Deutsche Kaiser im<\/em> Film,<\/em> ed. Paul Klebinder (1912)\u00a0<\/a><\/p>\r\n

Herbert Tannenbaum, Kino und Theater<\/em>\u00a0(1912)<\/a><\/p>\r\n

Artur Wolff, Denkschrift betreffend die Kinematographentheater<\/em> (1912)<\/a><\/p>\r\n

Emil Perlmann, Der Kino als Modernes Volkstheater<\/em> (1912)<\/a><\/p>\r\n

Robert Gaupp and Konrad Lange, Der Kinematograph als Volkunterhaltungsmittel<\/em> (1912)<\/a><\/p>\r\n

Hermann H\u00e4fker,\u00a0Kino und Kunst<\/em> (1913)<\/a><\/p>\r\n

Carl Forch, Der Kinematograph und das sich bewegende Bild<\/em> (1913)<\/a><\/p>\r\n

Karl Brunner, Der Kinematograph von heute – eine Volksgefahr<\/em>\u00a0(1913)<\/a><\/p>\r\n

Franz Paul Liesegang,\u00a0Lichtbild und Kinotechnik\u00a0<\/em>(1913)<\/a><\/p>\r\n

Paul Abel, Kinematographie und Urheberrecht<\/em> (1914)<\/a><\/p>\r\n

Emilie Altenloh,\u00a0Zur Soziologie des Kino<\/em>\u00a0(1914)<\/a><\/p>\r\n

Alfred Bertram, Der Kinematograph in seinen Beziehungen zum Urheberrecht<\/em> (1914)<\/a><\/p>\r\n

Hermann H\u00e4fker, Kino und Erdkunde<\/em> (1914)<\/a><\/p>\r\n

Albert Hellwig – Die Filmzensur<\/em>\u00a0(1914)<\/a><\/p>\r\n

Kurt Pinthus, Das Kinobuch<\/em> (1914)<\/a><\/p>\r\n

Max Mack, Die zappelnde Leinwand<\/em> (1916)<\/a><\/p>\r\n

Deutsche Lichtbild-Gesellschaft, Der Film im Dienste der nationalen und wirtschaftlichen \u00a0 \u00a0<\/em>Werbearbeit, mit Anhang: Film und Bild im Dienste unserer Feind <\/em>(1917).<\/a>\u00a0\u00a0<\/p>\r\n

Franz Paul Liesegang, Handbuch der praktischen\u00a0Kinematographie,\u00a0<\/em>6th ed. (1919)<\/a><\/p>\r\n

Konrad Lange, Das Kino in Gegenwart und Zukunft<\/em>\u00a0(1920)<\/a><\/p>\r\n

Urban Gad, Der Film, seine Mittel. seine Ziele<\/em> (1921)<\/a><\/p>\r\n

Hugo Zehder (ed.), Der Film von Morgen<\/em>\u00a0(1923)<\/a><\/p>\r\n

Walter Bloem, The Soul of the Moving Picture<\/em> (1924)<\/a><\/p>\r\n

Erwin Magnus, Lichtspiel und Leben<\/em> (1924)<\/a><\/p>\r\n

Edgar Beyfuss and Alexander Kossowsky (ed.), Das Kulturfilmbuch<\/em>\u00a0(1924)<\/a><\/p>\r\n

Georg Otto Stindt, Lichtspiel als Kunstform<\/em> (1924)<\/a><\/p>\r\n

Willi M\u00fcnzenberg, Erobert den Film!<\/em> (1925)<\/a><\/p>\r\n

Wilhelm Prager, Wege zu Kraft und Sch\u00f6nheit – Programmheft<\/em> <\/i>(1925)<\/a><\/p>\r\n

Hans C\u00fcrlis,\u00a0Die Weltgeschichte als Kolonialgeschichte<\/em> (1926)<\/a><\/p>\r\n

Franz Paul Liesegang,\u00a0Zahlen und Quellen zur Geschichte der Projektionskunst und der Kinematographie\u00a0<\/em>(1926)<\/a><\/p>\r\n

Dyk Rudenski, Gestologie and Filmspielerei<\/em>\u00a0(1927)<\/a><\/p>\r\n

<\/a><\/p>\r\n

Filmk\u00fcnstler. Wir \u00fcber uns selbst\u00a0<\/em><\/a>(1928)<\/a><\/p>\r\n

Film-Photos wie noch nie\u00a0<\/em><\/a>(1929)<\/a><\/p>\r\n

Arnulf Gnam –\u00a0Der Film in seiner Bedeutung als Werbemittel\u00a0<\/em>(1931)<\/a><\/p>\r\n

Universal-Filmlexikon\u00a0<\/em><\/a>(1932-1933)<\/a><\/p>\r\n

 <\/p>\r\n

\u00a0<\/h4>\r\n

 <\/p>\r\n

\u00a0<\/h4>\r\n

\u00a0<\/a><\/em> \u00a0<\/p>\r\n

\u00a0<\/h4>\r\n

\u00a0<\/h4>\r\n

 <\/p>\r\n

\u00a0<\/h4>\r\n

\u00a0<\/h4>\r\n

\u00a0<\/h4>\r\n

 <\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"The list below contains links to longer texts in German or English translation relevant to the topics covered in the book. It is intended to give readers an opportunity to pursue individual topics more deeply. All texts reproduced below are in the public domain. \u00a0 K. W. Wolf-Czapek, Die Kinematographie (1903) Franz Paul Liesegang, Handbuch